Eldöntöttük, hogy szükségünk van egy weblapra vagy ideje már lecserélni a régit. Hogyan tovább ezután?
Először is határozzuk meg, hogy mi lesz a célja a weboldalunknak, kiket akarunk vele elérni és hogyan, milyen akciókat szeretnénk, hogy a látogatóink végrehajtsanak az oldalon.
Lehet csak cégbemutató oldalunk, amikor írunk magunkról, hogy mivel foglalkozunk, írunk a termékeinkről, szolgáltatásainkról, megadjuk az elérhetőségeinket, lehetőséget biztosítunk esetleg hírlevélre feliratkozásra – ezek a legegyszerűbb szerkezetű weboldalak. Lehet ez egy olyan üzletnek a weboldala is, ahol csak konkrétan az üzletben vásárolhatók meg a termékeink. Ezt bővíthetjük még ajánlatkérési lehetőséggel. Ha csak néhány termékünk van, amit viszont szeretnénk interneten is értékesíteni, akkor bemutatkozó oldalunkat tovább fejleszthetjük egyszerűbb „webáruházzá”.
És vannak a kimondottan webáruház jellegű oldalak, amit direkt azért hozunk létre, hogy termékeinket ezen a weboldalon keresztül értékesítsük.
Mind a két weboldal típus más megközelítési módot igényel már a tervezés elején. Más az oldal szerkezete, dizájn lehetősége, elrendezése. Míg egy bemutatkozó oldal a mi portfóliónk, dizájnjában minket tükröz, lehet kicsit színesebb, stílusosabb, viszont csak pár menüpontból, aloldalból áll. Ha már értékesíteni is szeretnénk rajta keresztül, akkor figyelni kell, hogy a termékeink kellő hangsúlyt kapjanak, az értékesítő felületünk minél átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb legyen, ez a dizájn lehetőségeinket is nagymértékben meghatározza. Ha pedig webáruházat tervezünk, törekedni kell a minél tisztább, átláthatóbb szerkezetre, dizájnra, a vásárló felületünk hangsúlyosságára, a minél egyszerűbb kezelhetőségre.