A keresőoptimalizálás két nagy részegységből áll:
Az első az ún. „on-site”, vagyis a weboldali keresőoptimalizálás, amikor magát a weboldal szerkezetét és tartalmát alakítjuk olyanná, hogy a keresőmotorok megfelelő minőségűnek és a kulcsszavainkra minél relevánsabbnak találják.
A weboldali keresőoptimalizálás, már az oldalunk megtervezésekor el kell hogy kezdődjön. Miután meghatároztuk a weboldalunk céljait, ki kell választani a kulcsszavainkat.
A kulcsszavak jellemzően olyan két vagy több szóból álló kifejezések, amelyekkel a felhasználók keresik a mi témánkat, szolgáltatásunkat a keresőkben. Általában legalább két szót használnak a kereséshez – alig jellemző, hogy valaki azt gépelje be a keresőmezőbe, hogy étterem, beírja mellé azt a számára fontos tulajdonságot is, amilyen éttermet keres – pl. különleges étterem, és ha fontos a helyszíne is, bele írja a keresésbe azt is, hogy hol legyen – pl. különleges étterem Budapesten. Minél több szóból álló kifejezéssel keresnek egy témára, annál jobb és relevánsabb eredményt kapnak, a listában megjelenő weboldalak sokkal valószínűbb hogy számára értékes információt tartalmaznak. A több szavas, ún. longtail kulcsszavak minőségibb látogatást eredményeznek a weboldalunkon, viszont kevesebb megjelenésre is adnak lehetőséget. Témától függ, hogy melyik kulcsszó típusnak van az esetünkben több értelme.
A kulcsszavak kiválasztása komoly feladat, nem úgy célszerű őket meghatározni, hogy mi mit gondolunk jónak, hanem statisztikákból, konkurenciánk kulcsszavaiból kell összeállítanunk egy listát. A Google kulcsszótervező eszköze sokat segíthet a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában. Statisztikákat ad egy általunk megadott kifejezéshez kapcsolódó kulcsszavakra történő havi keresések számáról , a kulcsszóhoz tartozó verseny erősségéről.
Segítségére lehetünk részletes kulcsszókutatási szolgáltatásunkkal. Az Ön által megadott néhány kulcsszó alapján feltérképezzük az összes szóba jöhető kulcsszó variációt, amely a végén akár több száz is lehet, és ezekből ki lehet választani a megfelelőeket. Minél több kulcsszavunk van, annál több látogatót érhetünk el.
Kulcsszókutatás: 7.000 Ft/weboldal (bruttó ár). – Ajánlatkérésért kattintson ide
Ha meg vannak a kulcsszavaink, akkor állhatunk neki kiválasztani a domain nevünket, vagyis azt a webcímet, amin majd elérhetőek leszünk. Egy jó webcím könnyen megjegyezhető, nehezen félregépelhető és kapcsolódik a weboldalunk tartalmához, esetleg még a legfontosabb kulcsszavunkat is tartalmazza. Nem feltétlenül jó , ha cégnevünk a domain nevünk, ez attól is függ mi a weboldalunk célja.
Ezután kezdődhet az oldal struktúrájának és a dizájnnak a meghatározása. Az oldal szerkezete nagyon fontos keresőoptimalizálás szempontból is, egy könnyen bejárható szerkezetű, a keresők által meghatározott irányelveket betartó alapokon nyugvó weboldal már önmagában sokkal előnyösebb helyzetből indulhat a pozíciókért folytatott harcban. A dizájnnak illeszkednie kell a tartalmunkhoz, és olyannak kell lennie, hogy ne növelje meg a weboldalunk betöltődési idejét, mert az mind a helyezésünkre, mind a látogatók megtartására komoly hatással lehet. Arra kell törekednünk, hogy az oldalunk minél felhasználóbarátabb legyen és tartalmazza azokat, a lényegi elemeket, amik a könnyű navigációt segítik a weboldalunk sok-sok oldala között.
A weboldalunk legfontosabb eleme a rajta található tartalom. Fontos, hogy a weboldalunkat elsősorban a felhasználóknak készítsük, és másodsorban a keresőmotoroknak.
A jó tartalom könnyen olvasható, tömör, de mégis informatív, tagolt, és tartalmazza a kulcsszavainkat minél többször, de csak úgy és annyiszor, hogy az még ne legyen zavaró a felhasználók számára. Az oldalaknak megfelelő címeket kell adni, ami kifejezi az adott oldalunk mondanivalójának lényegét.
Fontos, hogy a weboldalunk rendszeresen frissülő, egyedi tartalommal rendelkezzen. Erre legjobb megoldás a weboldalon belül egy „Blog” vagy „Hírek” rész kialakítása, ahová a témától függően min. heti 1-2 alkalommal új bejegyzéseket írunk. A bejegyzések tartalmazzák az arra releváns kulcsszavainkat. Ne legyen másolt szöveg, írjunk egyedit. A keresőkben előrekerülésre ez jelenleg a legbiztosabb megoldás.
Sokan gondolják azt, hogy nem tudnak miről írni, az ő témájuk olyan, amiről nincs mit „blogolni”. Nem így van, mindenről lehet írni. Ha nem érzünk hozzá kellő affinitást, kérjük profi szövegíró segítségét. Neki az a dolga, hogy bármiről tudjon olvasmányosan írni.
Kérje szövegírás ajánlatunkat itt: Ajánlatkérés szövegírásra
Ha oldalunk elkészült, akkor kezdődik a keresőoptimalizálás második része, az off-site keresőoptimalizálás, vagyis az oldalunk népszerűsítése.
A keresők számára annál értékesebb a weboldalunk, minél népszerűbbek vagyunk. A népszerűség jelen esetben azt jelenti, hogy sok másik releváns weboldal hivatkozik ránk. Ha már elég nagyok leszünk és ismertek, ezt már sokkal könnyebb lesz elérnünk, hiszen egyre többen fognak önszántukból beszélni rólunk, vagyis linkeket – hivatkozásokat jeleníteni meg a weboldalunkról. De az elején be kell kicsit segítenünk, hogy ez a folyamat beinduljon, linkeket kell építenünk, és ha azt szeretnénk, hogy a majdan elért eredményeink meg is maradjanak, a linképítést nem szabad abbahagynunk, ha elértük a célunkat, nem bízhatjuk rá magunkat, arra, hogy majd az emberek mit mondanak rólunk, irányítanunk kell a keresőknek a rólunk kialakított képét.
A linképítés több összetevőből áll, elhelyezhetünk linkeket különböző, erre a célra létrehozott oldalakon, megkérhetünk kapcsolódó témájú weboldalakat, hogy helyezzék el a linkünket, esetleg cserébe mi is hivatkozhatunk rájuk, a linkünket tartalmazó, kapcsolódó cikkeket jelentethetünk meg rólunk vagy a témánkról például blogokban vagy hírportálokon, és megjelentethetjük a linkünket különböző közösségi oldalakon, és sorolhatnánk még.
A linképítés megkezdése előtt ki kell alakítanunk a stratégiát, hogy minél minőségibb linkprofilt tudjunk kialakítani. Ehhez meg kell vizsgálnunk az élmezőnyben lévő, hasonló weboldalak stratégiáját, össze kell gyűjtenünk a szóba jöhető linkpartnerek listáját. És jó linkszövegeket kell írni. Minél többet, minél változatosabbat és minél relevánsabbat.
Azután figyelni az eredményeket és ezeknek a tükrében változtatni vagy folytatni tovább.
És közben figyelni és alkalmazkodni a keresőmotorok algoritmusának változásaihoz és mindig egy lépéssel előttük járni.