Keresőoptimalizálás (SEO)

Amikor elkészült a weboldalunk, szeretnénk minél több látogatót rá. Azzal, hogy megcsináltattuk a weboldalunkat, még sajnos nem lesznek látogatóink, ehhez láthatóvá is kell tenni magunkat. Ha azt szeretnénk, hogy ne csak azok nézzék meg a weboldalunkat, akiknek megadjuk a címét, hanem minél többen azok közül, akiknek mi szolgáltatást nyújthatunk, két lehetőségünk van: vagy fizetünk hirdetésekért, vagy megjelenünk ingyenesen az olyan keresőkben, mint a Google.

A keresőoptimalizálás a második lehetőségről szól. Lépéseket teszünk azért, hogy a keresőmotorok minél jobb helyen hozzák a weboldalunkat a találati listájukban a kulcsszavainkra.

A cél az, hogy az első harminc találatban benne legyünk, akkor még van esélyünk rá, hogy rátalálnak a weboldalunkra. De ha eredményesek akarunk lenni, az első 10 találat között kell szerepelnünk. Ha teljesen ki szeretnénk használni az ingyenes megjelenésben lévő lehetőségeinket, be kell kerülnünk az első 5 találatba. A statisztikák azt mutatják, hogy az első három találatra kattintanak rá a legtöbben. Természetesen ezekre a helyekre van a legnagyobb verseny.

A helyezéseket nem elég elérni, meg is kell azokat tartani. A keresőoptimalizálás nem egyszeri feladat, hanem folyamatos, véget nem érő.

Vannak olyan témák, kulcsszavak, amikre kisebb verseny van, itt könnyebb jó helyezést elérni, és könnyebb is a helyezést megtartani. És vannak olyanok, ahol nagyon nagy verseny van, az első helyeken lévő weboldalak mögött komoly munka áll, és folyamatosan dolgoznak a pozíciók megtartásáért, javításáért, itt fel kell készülnünk arra, hogy az áhított pozíciók elérése hosszadalmas feladat, nem ritkán fél évet vagy többet is igénybe vehet. Jellemzően nagy verseny van pl. az utazás és a hitel témakörökben.

 

Ajánlatot kérek keresőoptimalizálásra

Scroll to Top